اهل دانشگاهم!

اهل دانشگاهم! 

روزگارم خوش نیست... 

ژتونی دارم،خرده پولی،سرسوزن هوشی.... 

دوستانی دارم بهتر از شمرویزید... 

دوستانی همچون من مشروط... 

واتاقی که همین نزدیکی ست،پشت آن کوه بلند...  

اهل دانشگاهم! 

پیشه ام گپ زدن است! 

گاه گاهی هم می نویسم تکلیف....،می سپارم به شما 

تا به یک نمره ی ناقابل بیست که در آن زندانی ست... 

دلتان تازه شود! 

چه خیالی..........!چه خیالی........! 

می دانم گپ زدن بیهوده ست! 

خوب میدانم دانشم کم عمق است!  

اهل دانشگاهم! 

قبله ام آموزش،....جانمازم جزوه،....مهرم میز.... 

عشق از پنجره ها می گیرم.. 

همه ذرات مخ من متبلور شده است! 

درسهایم را وقتی می خوانم 

که خروس می کشد خمیازه 

مرغ و ماهی می خوابند. 

استاد از من پرسید: 

چند نمره زمن می خواهی؟ 

من از او پرسیدم: 

دل خوش سیری چند؟ 

پدرم استاتیک راازبرداشت و کویز هم می داد..  

خوب یادم هست 

مدرسه باغ آزادی بود 

درس ها را آنروز حفظ می کردم در خواب. 

امتحان چیزی بود مثل آب خوردن. 

درس،بی رنجش می خواندم..... 

نمره،بی خواهش می آوردم. 

تامعلم پارازیت می انداخت،همه غش می کردند 

وکلاس چقدرزیبا بود و معلم چقدر حوصله داشت. 

درس خواندن مثل یک بازی بود.  

کم کمک دورشدیم از آنجا،بار خود بستیم... 

عاقبت رفتیم دانشگاه،به محیط خس آموزش 

رفتم از پله دانشکده بالا،بارها افتادم.  

در دانشکده اتوبوسی دیدم که یک صندلی خالی داشت 

من کسی رادیدم که از داشتن ی نمره ۱۰دم دانشکده پشتک می زد. 

دختری دیدم که به ترمینال نفرین می کرد. 

اتوبوسی دیدم پر از دانشجو وچه سنگین می رفت 

اتوبوسی دیدم کسی از روزنه پنجره می گفت: ((کمک))  

سفرسبز چمن تا کو کو................! 

بارش اشک پس از نمره تک....! 

جنگ آموزش با دانشجو.... 

جنگ دانشجویان سر ته دیگ غذا... 

جنگ نقلیه با جمعیت منتظران...! 

حمله درس به مخ 

حذف یک درس به فرماندههی رایانه..! 

فتح یک ترم به دست ترمیم... 

قتل یک نمره به دست استاد...! 

مثل یک لبخند در آخر ترم.. 

همه جارا دیدم.  

اهل دانشگاهم! 

اما نیستم دانشجو....! 

کارت من گمشده است 

من به مشروط شدن نزدکم..! 

آشنا هستم با سرنوشت همه دانشجویان 

نبضشان را می گیرم 

هذیانشان را می فهمم! 

من ندیدم هرگز یک نمره۲۰ 

من ندیدم که کسی ترم آخرباشد 

من در این دانشگاه چقدر مضطربم! 

من به یک نمره ناقابل ۱۰ خشنودم! 

وبه لیسانس قناعت دارم! 

من نمی خندم اگر دوست من می افتد 

من در این دانشگاه در سراشیب کسالت هستم! 

خوب می دانم کی استاد کوئیز می گیرد! 

اتوبوس کی می آید! 

خوب می دانم برگه حذف کجاست! 

من هر کجا هستم باشم 

تریا...نقلیه.......... 

دانشکده از آن من است! 

چه اهمیت دارد گاهی می روید خار بی نظمی ها 

رختهارا بکنیم،بی ورزش برویم.... 

توپ دریک قدمی ست! 

ونگوییم که افتادن مفهوم بدی ست! 

ونخوانیم کتابی که در آن فرمولی نیست 

وبدانیم اگر سلف نبود همگی می مردیم 

وبدانیم اگر جزوه استاد نبود همگی می افتادیم! 

وبدانیم اگر نقلیه نبود همگی می ماندیم! 

ونترسیم از حذفوبدانیم اگر حذف نبود همگی می افتادیم! 

ونپرسیم کجاییم و چه کاری داریم! 

ونپرسیم که در قیمه چرا گوشت نیست!  

واگر هست چرا یخ زده است! 

بد نگوییم به استاد اگر نمره تک آوردیم 

کارما نیست شناسایی مسئول غذا...... 

کارما شاید این است که در حسرت یک صندلی خالی 

پیوسته شناور باشیم. 

نظرات 13 + ارسال نظر
مریم 1389,05,22 ساعت 09:41 ق.ظ http://kharidirani.vcp.ir/

با سلام به شما عزیز از وبلاگ ایرانی کامنت می زارم برای یافتن محصول مورد علاقه خود جهت خرید به قسمت چپ وارد شوید. شما می توانید از میان صدها محصول ویژه، محصولات مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خرید نمایید. پس از یافتن محصول مورد نظر خود، فرم سفارش آن را پر کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیارشما قرار دهیم

مریم 1389,05,22 ساعت 09:47 ق.ظ http://kharidirani.vcp.ir/

با سلام به شما عزیز از وبلاگ ایرانی کامنت می زارم برای یافتن محصول مورد علاقه خود جهت خرید به قسمت چپ وارد شوید. شما می توانید از میان صدها محصول ویژه، محصولات مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خرید نمایید. پس از یافتن محصول مورد نظر خود، فرم سفارش آن را پر کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیارشما قرار دهیم

مریم 1389,05,22 ساعت 09:54 ق.ظ http://kharidirani.vcp.ir/

با سلام به شما عزیز از وبلاگ ایرانی کامنت می زارم برای یافتن محصول مورد علاقه خود جهت خرید به قسمت چپ وارد شوید. شما می توانید از میان صدها محصول ویژه، محصولات مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خرید نمایید. پس از یافتن محصول مورد نظر خود، فرم سفارش آن را پر کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیارشما قرار دهیم

(ساناز) 1389,05,23 ساعت 12:47 ب.ظ http://alone111.blogsky.com

سلام عزیزم
چه آپه نازی بود
خیلی باحال بود
بازم پیشم بیا خانومی منتظرتم

انسی 1389,05,23 ساعت 02:11 ب.ظ http://www.ansherlii.blogfa.com

عاقبت رفتیم دانشگاه،به محیط خس آموزش

من نمی خندم اگر دوست من می افتد

این دوتا عالی بود

دنیا 1389,05,24 ساعت 12:17 ب.ظ

خوب توصیف کردی دانشگاه و حال دانشجو ها رو

golnar 1389,05,24 ساعت 03:43 ب.ظ http://dalanebeheshtt.mihanblog.com

جالب بود

golnar 1389,05,24 ساعت 10:35 ب.ظ http://dalanebeheshtt.mihanblog.com

جالب بود.

طفلی سهراب.....

پشیمون شدم از دانشگاه رفتن!!!!!

دنیام 1389,05,30 ساعت 04:22 ب.ظ

سلام خوشحال می شم به من سر بزنی
http://manokhodam8.blogfa.com/

دنیا 1389,06,02 ساعت 07:25 ب.ظ

سلام.بانمک به روز نمی شوی؟

farzad 1389,08,27 ساعت 11:19 ق.ظ http://delshodehgan.blogsky.com

salam
yani akharesh bood
foghol ade bood dah bar khoonadam
fek konam daneshgahe mast hamoon ollom tahghighat

یه عاشق 1389,11,08 ساعت 01:21 ب.ظ




برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد